Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.16.2 PROVOZ TURBODMÝCHADEL A TURBOKOMPRESORŮ

1. Příprava na spuštění

Před spuštěním se nejprve:
- Spustí pomocné olejové čerpadlo
- Otevřou se ventily průtoku chladící vody v mezichladičích


2. Spuštění

Uzavírací ventil ve výtlaku je uzavřen
Škrtící klapka v sání je přivřená (sníží se potřebný výkon v období rozbíhání)
Přepouštěcí ventil je otevřen
Při rozběhu se musí co nejrychleji překročit kritické otáčky

Stroj se nechá několik minut běžet ->
- Prohřátí soustrojí
- Vyrovnání vnitřních pnutí
- Promazání ložisek


3. Zatěžování

Nejprve se otevře ventil výtlaku
Zatěžování se uskuteční pozvolným otevíráním škrtící klapky v sání
Přepouštěcí ventil se uzavře nebo je automaticky ovládán regulačním okruhem proti pumpování
Jakmile stroj dosáhne provozního tlaku v připojeném potrubí, otevře se zpětná klapka -> Stroj začne dodávat stlačený vzduch


4. Odstavení

Zastavování stroje:
- Otevře se přepouštěcí ventil
- Uzavře se ventil ve výtlaku
- Přivře se škrtící klapka v sání
- Vypne se pohon

Při dobíhání jsou ložiska mazána pomocným olejovým čerpadlem
- Má vlastní pohon
- Spouští se automaticky při poklesu tlaku v mazacím obvodě

Některé velké kompresory, u nichž je riziko, že při chladnutí při dobíhání deformoval rotor, jsou vybaveny mechanickým protáčecím zařízením

Po zastavení stroje se ještě chvíli nechá v chodu:
- Pomocné olejové čerpadlo
- Chladič mazacího oleje

Sleduje se doba doběhu stroje, její zkrácení znamená závadu v:
- Ložisku
- Převodovce
- Ucpávce

Žádné komentáře:

Okomentovat