Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.3.6.1.2 HYDRODYNAMICKÉ HŘÍDELOVÉ BRZDY

  • Použití: Dlouhodobé zatěžování motorů ve zkušebnách
  • Pro výše zmíněný účel je dobré, aby ztráty v brzdě byli co největší
  • Stator i rotor brzdy jsou opatřeny například kolíky, které proudění v brzdě co nejvíce znesnadní -> Všechna energie zmařená v brzdě se přeměňuje v teplo -> brzda se proto vydatně chladí tím, že kapalina v ní neustále cirkuluje mezi chladičem a brzdou
  • Podle stupně naplnění vnitřního prostoru brzdy protékající kapalinou se vytvoří při otáčení rotoru prstenec různé hustoty, kterému lopatky (hroty) statoru kladou odpor -> vytváří se reakční brzdící moment, který se zjišťuje měřením tlakové síly na konci výkyvného ramene

Žádné komentáře:

Okomentovat