Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.9.1 PÁSOVÝ DOPRAVNÍK

Nejčastěji používaný
Tažným i nosným orgánem je bezkoncový pás, který je napjat mezi hnacím a vratným bubnem

Po celé délce je pás podpírán buď:
Kluzným vedením
Podpěrnými válečky

Jestliže by se dopravovaný materiál lepil na dopravní pás, musí by být dopravník vybavený čistícím zařízením (škrabkou, kartáč)

Příčný průřez pracovní větví pásu je buď:
Rovný - Kusová břemena
Korýtkový

Nezatížená větev je vždy rovná

Sklon dopravníku musí být menší než:
Sypký úhel dopravovaného materiálu
Uhel součinitele tření matriálem bubnu a pásem

Hlavní parametry dopravníku:
Dopravované množství/objemový průtok
Dopravní vzdálenost
Dopravní výška


Druhy pásových dopravníků

1. Pojízdné a přenosné pásové dopravníky
Při dopravě materiálu na kratší vzdálenosti nebo dochází k častým změnám nakládacích míst

2. Dálkové dopravníky
Dopravují např. velká množství horniny (např. uhlí v povrchových dolech ke zpracování)
Dopravní vzdálenost může být i několik kilometrů
Šířka pásu až 2,5 m
Dopravní rychlost až 5 m/s

3. Strmé pásové dopravníky
Mají pás opatřený příčkami, které brání skluzu dopravovaného materiálu
Může být vybaven ještě přítlačným pásem

Žádné komentáře:

Okomentovat